poniedziałek, 27 maja 2019

Sims 2 | Mody | Długość życia

W tym poście muszę się pochwalić modem, który stworzyłam sama. Nie żeby to było jakieś trudne... no ale stworzyłam! To już mój drugi autorski mod do Simsów.



NOWA DŁUGOŚĆ ŻYCIA


Przez długi, dłuuugi czas używałam tej długości życia, ale nie do końca mnie ona zadowalała, więc postanowiłam zrobić swoją. Jak może wiecie, lubię liczyć wiek Simów. Dzięki tej długości życia w końcu mogę go policzyć bardzo precyzyjnie. Nowe długości etapów życiowych przedstawiają się następująco:
Niemowlę - 2 dni*,
Małe dziecko - 5 dni,
Dziecko - 7 dni,
Nastolatek - 10 dni**;
Dorosły -  38 dni.

* - nie da się ustawić niemowlęcia na mniej niż 2 dni, dlatego polecam robić im urodziny dzień wcześniej (kiedy wyskoczy powiadomienie).
** - ja uznaję, że etap nastolatka trwa 9 dni, bo potrzebują dodatkowego dnia, żeby wysłać ich na studia. A jeśli ich nie wysyłam, to i tak postarzam ich dzień wcześniej.

Tym sposobem:
Niemowlę - 0-1 rok,
Małe dziecko - 1-6 lat,
Dziecko - 6-13 lat,
Nastolatek - 13-22 lata (doliczając do tego studia),
Dorosły - 22-60 lat,
Emeryt - 60+.


Simorośle?
Tak, Simorośle również mogą mieć zmienioną długość życia, ale są co do tego 3 wersje.
W wersji podstawowej małe dziecko trwa 10 dni, a etap dorosłego - 38, bo został wyrównany z odpowiadającym mu etapem u zwyczajnego Sima.
W wersji wyrównanej (Equal) małe dziecko zostało wydłużone do 22 dni, żeby całe życie Simorośli wyrównać do życia zwyczajnego Sima.
W wersji domyślnej (Default) wszystkie etapy życiowe Simorośli pozostały bez zmian, czyli małe dziecko trwa 4 dni, a dorosły - 29.

W każdej wersji etap emeryta pozostał domyślny, nic w nim nie zmieniałam.

POBIERZ



PS W swojej rozgrywce nie traktuję studiów jako mijającego czasu, bo musiałabym skrajnie skrócić etap nastolatka. Dlatego nie zrobiłam żadnych widełek w wieku dorosłych zależnie od studiów (a da się). Po prostu nastolatek kończy się w wieku 22 lat, kiedy studia się kończą, a między tymi etapami jest jeszcze zamrożony czasowo etap młodego dorosłego.

5 komentarzy: