sobota, 7 września 2019

Sims 2 | Moja Rozgrywka | Znak zodiaku vs aspiracja

Pod filmami z Sims 2 często dostaję pytania o tabelkę, czyli jak dopasowuję aspiracje do osobowości Simów. Zawsze miałam ochotę zrobić sobie taką rozpiskę z cechami charakteru, do których przypisane będą aspiracje, ale wydawało się to za trudne. Dopiero Pleasant Sims uświadomiła mi, że nie trzeba osobowości rozdzielać na konkretne cechy, skoro znaki zodiaku w tej części Simsów są dobierane na podstawie wartości poszczególnych cech. Idealnie!
Z tabelką od Cindy nie do końca się zgadzam (bazuje ona chyba na systemie gry w dopasowywaniu aspiracji do znaków zodiaku NPC-ów), więc wielokrotnie ją modyfikowałam według własnego uznania, aż w końcu chyba dotarłam do wersji ostatecznej. Wygląda ona tak:



Aspiracja „najlepiej dopasowana” to wersja optymalna dla wzorcowego zestawu cech tego znaku zodiaku. Aspiracja „alternatywna” to taka, która dość dobrze pasuje do tej osobowości i możemy ją wybrać, jeśli akurat nie mamy ochoty na tę pierwszą. Albo możemy ją wybrać jako drugorzędną.


Dlaczego akurat tak?

Weszłam do CAS i „zbadałam” wzory osobowości każdego znaku zodiaku. Są pewne cechy, które pasują mi bardziej lub mniej do konkretnych aspiracji. Np. schludność i uprzejmość przypisałabym pragnieniu założenia rodziny, a otwartość i lekkoduszność romansowaniu.
Ale jednocześnie chciałam wyrównać liczbę aspiracji, dlatego nie zawsze są one dopasowane idealnie. Zrobiłam co mogłam, przysięgam!


Oczywiście są to sztywne ramy, które w prawdziwym życiu nie zawsze tak działają, dlatego nie używam tej tabelki za każdym razem. Daję sobie dowolność wybrania aspiracji, jeśli akurat któraś wyjątkowo pasuje mi do danego Sima lub jest mi potrzebna w danej historii. Traktuję tę tabelkę bardziej jako pomoc niż jako zasadę. Ale fakt, że używam jej bardzo często, bo lubię mieć Simów spójnych pod względem charakteru :D


3 komentarze:

  1. Super blog z modami!
    Napewno pare pobire... ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o artykuł "Sims 2 | Moja Rozgrywka | Znak zodiaku vs aspiracja", czy mogłabyś powiedzieć czym kierujesz się teraz jak dajesz aspiracje simom? Zauważyłam, że jeśli ktoś jest miły i schludny to dajesz Rodzinę, otwarty i towarzyski to dajesz Romans, a czym się kierujesz dając pozostałe aspiracje? Mogłabyś to dodać do artykyłu? Dzięki!

    OdpowiedzUsuń